ÎNVĂȚĂMÂNT PREȘCOLAR – GRĂDINIȚĂ CU PROGRAM SĂPTĂMÂNAL
· Se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 3 ani și 7/8 ani, cu dizabilități auditive și/sau asociate, precum și celor cu tulburări din spectrul autist.
Activitățile frontale se desfășoară sub coordonarea educatoarelor pentru învățământ preșcolar special, iar Terapiile specifice de compensare sunt asigurate de un profesor psihopedagog și un profesor kinetoterapeut, în cabinete dedicate acestor activități.
· Toți copiii beneficiază de programe educative individualizate, elaborate și implementate de echipa multidisciplinară de la grupa de grădiniță.
· Copiii din afara orașului București pot fi cazați în internatul școlii pe baza certificatului de orientare școlară și profesională emis de CJRAE.
· Toți copiii pot servi masa la cantina care funcționează în incinta școlii, în parteneriat cu Liceul Greco-Catolic ”Timotei Cipariu”, în cadrul proiectului ”Și eu vreau să cresc mare!.”
· Plan-cadru aplicat: Plan-cadru de învățământ pentru învățământul special preșcolar (Anexa nr. 3 la Ordinul Ministerului Educației Naționale nr. 3622/2018).
ÎNVĂȚĂMÂNT PRIMAR – CLASE PENTRU ELEVI CU DIZABILITĂȚI AUDITIVE ȘI/SAU ASOCIATE ȘI CLASE PENTRU ELEVI CU TULBURĂRI DIN SPECTRUL AUTIST
Se adresează elevilor cu vârste cuprinse între 6-8 ani și 11/13 ani, cu dizabilități auditive și/sau asociate, precum și celor cu tulburări din spectrul autist. Învățământul special primar cuprinde cinci ani de studiu, de la clasa Pregătitoare la clasa a IV-a.
Pentru clasele dedicate elevilor cu deficiențe auditive și/sau asociate se aplică Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul special primar şi gimnazial, dizabilităţi auditive (Anexa nr. 13 la Ordinul Ministerului Educației Naționale nr. 3622/2018). Conform acestuia, elevii beneficiază atât de discipline de cultură generală și discipline specifice dizabilității (Labiolectură, Limbaj mimico-gestual românesc), predate de profesori de psihopedagogie specială și profesori de alte specialități, cât și de ore de Terapie educațională complexă și integrată, susținute de învățători-educatori și profesori-educatori specializați, de Terapii specifice de compensare, care se desfășoară individual sau în grupe de 2-3 elevi (educaţie perceptiv-auditivă, formarea şi structurarea limbajului, educaţie ritmică, audiologie educațională, kinetoterapie, evaluare și consiliere psihopedagogică, psihodiagnoză), sub îndrumarea profesorilor psihopedagogi și kinetoterapeuți.
Pentru clasele care școlarizează elevi cu TSA se utilizează Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul special primar şi gimnazial, dizabilităţi intelectuale grave, severe şi/sau asociate (Anexa nr. 9 la Ordinul Ministerului Educației Naționale nr. 3622/2018). Programul școlar este structurat similar celui pentru elevi cu deficiențe de auz: activitățile de predare-învățare-evaluare desfășurate de profesori de psihopedagogie specială, cât și profesori de alte specialități, sunt urmate de activități de Terapie educațională complexă și integrată, care sprijină și completează programul de dimineață. Acestea sunt susținute de învățători-educatori și profesori-educatori specializați. Terapiile specifice de compensare se desfășoară individual sau în grupe de 2-3 elevi (stimulare polisenzorială, educaţie psihomotrică, terapia limbajului, tehnici alternative de comunicare, kinetoterapie, evaluare și consiliere psihopedagogică, psihodiagnoză), sub îndrumarea profesorilor psihopedagogi și kinetoterapeuți, în cabinetele de terapii și programe de intervenție, cabinetul de kinetoterapie și în sala de stimulare polisenzorială.
Copiii pot fi cazați în internatul școlii pe baza certificatului de orientare școlară și profesională emis de CMBRAE/CJRAE.
Toți copiii pot servi masa la cantina care funcționează în incinta școlii, în parteneriat cu Liceul Greco-Catolic ”Timotei Cipariu”, în cadrul proiectului ”Și eu vreau să cresc mare!.”
ÎNVĂȚĂMÂNT GIMNAZIAL – CLASE PENTRU ELEVI CU DIZABILITĂȚI AUDITIVE ȘI/SAU ASOCIATE ȘI CLASE PENTRU ELEVI CU TULBURĂRI DIN SPECTRUL AUTIST
Se adresează elevilor cu vârste cuprinse între 11/13 ani și 15/18 ani, cu dizabilități auditive și/sau asociate, precum și celor cu tulburări din spectrul autist.
Învățământul special gimnazial cuprinde patru ani de studiu, de la clasa a V-a la clasa a VIII-a pentru elevii cu dizabilități auditive, și 6 ani de studiu, de la clasa a V-a la clasa a X-a, pentru elevii cu TSA (dizabilități grave/severe și/sau asociate).
Pentru clasele dedicate elevilor cu deficiențe auditive se aplică Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul special primar şi gimnazial, dizabilităţi auditive (Anexa nr. 13 la Ordinul Ministerului Educației Naționale nr. 3622/2018). Conform acestuia, elevii beneficiază atât de discipline de cultură generală și discipline specifice dizabilității (Labiolectură, Limbaj mimico-gestual românesc), predate de profesori de psihopedagogie specială și profesori de alte specialități, cât și de ore de Terapie educațională complexă și integrată, susținute de învățători-educatori și profesori-educatori specializați, de Terapii specifice de compensare care se desfășoară individual sau în grupe de 2-3 elevi (educaţie perceptiv-auditivă, formarea şi structurarea limbajului, educaţie ritmică, audiologie educațională, kinetoterapie, evaluare și consiliere psihopedagogică, psihodiagnoză), sub îndrumarea profesorilor psihopedagogi și kinetoterapeuți.
Pentru clasele care școlarizează elevi cu TSA se utilizează Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul special primar şi gimnazial, dizabilităţi intelectuale grave, severe şi/sau asociate (Anexa nr. 9 la Ordinul Ministerului Educației Naționale nr. 3622/2018). Programul școlar este structurat similar celui pentru elevi cu deficiențe de auz: activitățile de predare-învățare-evaluare desfășurate de profesori de psihopedagogie specială, cât și profesori de alte specialități, sunt urmate de activități de Terapie educațională complexă și integrată, care sprijină și completează programul de dimineață. Acestea sunt susținute de învățători-educatori și profesori-educatori specializați. Terapiile specifice de compensare se desfășoară individual sau în grupe de 2-3 elevi (stimulare polisenzorială, educaţie psihomotrică, terapia limbajului, tehnici alternative de comunicare, kinetoterapie, evaluare și consiliere psihopedagogică, psihodiagnoză), sub îndrumarea profesorilor psihopedagogi și kinetoterapeuți, în cabinetele de terapii și programe de intervenție, cabinetul de kinetoterapie și în sala de stimulare polisenzorială. Pentru a pregăti integrarea socială și profesională a copiilor noștri, am amenajat la standarde moderne Atelierul de preprofesionalizare, în parteneriat cu TIKA (Agenția de Cooperare și Coordonare Turcă), un atelier în care elevii pot deprinde tehnici moderne de imprimare pe materiale diverse și un Atelier de artă culinară, în parteneriat cu Fundația ”Light into Europe”.
Copiii pot fi cazați în internatul școlii pe baza certificatului de orientare școlară și profesională emis de CMBRAE/CJRAE.
Toți copiii pot servi masa la cantina care funcționează în incinta școlii, în parteneriat cu Liceul Greco-Catolic ”Timotei Cipariu”, în cadrul proiectului ”Și eu vreau să cresc mare!
Curriculum la decizia școlii
Disciplinele opţionale întroduse în curriculumul fiecărei clasele, ţin cont de interesele individuale şi sociale specifice elevilor şcolii noastre şi de opţiunile părinţilor și au ca finalitate consolidarea capacităţilor, deprinderilor şi abilităţilor practice de integrare şcolară şi socială.
Toate programele pentru disciplinele opționale sunt întocmite de cadre didactice din şcoală și avizate de inspectorul pentru învățământ special şi special integrat, astfel încât părinții și elevii pot alege dintr-o largă paletă de discipline adaptate elevilor noștri:
·
- Împletituri
- Artă dramatică și de imitație
- Învățăm prin joc și cântec
- Joc, mișcare, energie
- Gimnastică aerobică
- Lumea sunetelor
- Eu, calculatorul şi lumea
- Natura, prietena copiilor
- Gramatică aplicată
- Povestim despre lume
- Matematică distractivă