Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman

EDUCAȚIE NONFORMALĂ PENTRU ȘCOLI INCLUZIVE

Axă prioritară 6: Educație și competențe

  • Proiectul ”Educație nonformală pentru școli incluzive” este un proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman, Axă prioritară 6: Educație și competențe.
  • Beneficiar: Asociația Telefonul Copilului
  • Parteneri:
  1. Liceul Greco-Catolic ”Timotei Cipariu” P1
  2. Școala Gimnazială nr. 62 P2
  3. Școala Gimnazială Specială pentru Surzi Nr. 1 P3
  • Valoare totală proiect: 1.730.691, 26 lei
  • Data aprobării: 16.08.2022

Perioada de implementare: 17.08.2022-16.08.2023

  • Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului

  Îmbunătăţirea participării active la activitatea şcolară şi la viaţa socială a copiilor din grupuri vulnerabile prin intermediul educaţiei nonformale.

  • Obiectivele specifice ale proiectului

1.Cresterea participării la învăţământul primar, gimnazial şi secundar superior şi prevenirea/reducerea părăsirii timpurii a şcolii de către 340 de elevi din Municipiul Bucuresti.

2.Îmbunătăţirea competenţelor unui număr de 36 cadre didactice/personal de sprijin din 3 unităţi şcolare din Municipiul Bucuresti. Obiectivul va fi realizat prin implementarea activităţii A.1. Educatie nonformala si formare continua, subactivitatea: A.1.2. Activităţi de formare continuă.

  • Grupul țintă al proiectului este format din 340 de elevi din învăţământul primar, gimnazial şi secundar superior şi 36 de cadre didactice.
  • Provenienţa celor 340 de elevi este urmatoarea:

-110 elevi, dintre care 42 din ciclul primar, 42 din ciclul gimnazial si 26 din ciclul secundar superior – LICEUL TEOLOGIC GRECO CATOLIC “TIMOTEI CIPARIU”;

-109 elevi, dintre care 54 din ciclul primar si 55 din ciclul gimnazial – SCOALA GIMNAZIALA nr. 62;

121 elevi, dintre care 51 din ciclul primar si 70 din ciclul gimnazial – SCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALA PENTRU SURZI NR. 1.

  • Dintre cei 340 de elevi, 99 sunt din mediul rural și 49 aparțin minorităţii roma. Elevii Școlii Gimnaziale Speciale pentru Surzi nr. 1 sunt persoane cu dizabilități şi/sau cu CES.
  • Din școala noastră un număr de 12 cadre didactice vor face parte din grupul țintă.

DEAF WE CAN!

PROIECT DE ANTREPRENORIAT SOCIAL

„Deaf we can!” – proiect realizat de Școala Gimnazială Specială pentru Surzi nr. 1 și Fundația Ikaros, cu sprijinul financiar al Organizației Renovabis din Germania.

Scopul proiectului este acela de a stimula incluziunea socială și profesională a tinerilor cu dizabilitati auditive si a celor care provin din alte categorii vulnerabile ,prin facilitarea accesului la cursuri de formare în meseria de pizzar.

Proiectul a debutat în noiembrie 2018 și a fost  implementat pe durata a doi ani, timp în care 40 de tineri cu deficiențe de auz sau care se aflau în situații de vulnerabilitate au avut acces la cursuri de formare, la sesiuni de consiliere, la activitati practice  în restaurante și pizzerii din București, precum și la activități de mediere pentru angajarea în domeniu. Certificarea celor 40 de tineri a fost asigurată de  Scuola Nazionale Maestri Pizzaioli din Italia, o școală cu tradiție în domeniu.  Tinerii au fost instruiți de un formator certificat al aceleiași școli, cu o experiență relevantă de peste 10 ani.  

                                                                     Arc peste timp

 

PROIECTUL ERASMUS + ”BREAKING THE SILENCE” SAU  ”CÂND BARIERELE SE SPARG”

”La început a fost gestul.” Mihai Mălaimare, actor

Proiectul de parteneriat strategic KA2 ”Breaking the silence”, parteneriat strategic numai între școli, în care înstituția noastră a avut statut de partener, s-a derulat în anii școlari 2017-2018 și 2018-2019 și s-a constituit în primul proiect de acest tip desfășurat în Școala Gimnazială Specială pentru Surzi nr. 1.

Proiectul “Breaking the Silence” s-a adresat elevilor deficienți de auz din școli speciale din cinci țări partenere și a avut ca scop îmbunătățirea capacității de comunicare și de exprimare prin activități artistice, ceea ce a condus la  crearea unui limbaj comun de expresie prin utilizarea artelor: artă dramatică, dans, pictură și colaj, film, artă fotografică.

Școlile partenere în proiect au fost:

  1. Von-Lerchenfeld-School – Centru privat de sprijin pentru persoanele cu deficiențe de auz din Bramberg, Germania;
  2. Institutul pentru Deficienți de Auz din Ljubliana, Slovenia;
  3. Școala primară pentru Surzi din Lykovrisi – Pefkis, Attica, Grecia;
  4. Școala Gimnazială Specială pentru Surzi nr. 1, București;
  5. Școala și Centrul de Educație pentru Copiii Surzi și cu Deficiențe de Auz nr. 4, Lodz, Polonia, școala aplicant.

Elevii împlicați în proiect, câte trei din fiecare școală parteneră pentru toate cele cinci mobilități (surzi, cu deficiențe de auz și cu tulburări de comunicare), au avut multiple oportunități de-a lungul perioadei de implementare a proiectului:

  • Cunoașterea și stabilirea de relații cu elevi deficienți de auz din diferite țări europene;
  • Dezvoltarea comunicării verbale și nonverbale prin artă;
  • Utilizarea limbii internaționale a semnelor în contexte variate;
  • Lărgirea cunoștințelor generale privind cultura, istoria și geografia altor țări europene;
  • Dezvoltarea creativității și a sensibilității artistice prin artă;
  • Utilizarea diferitelor forme artistice de comunicare și exprimare;
  • Dezvoltarea capacității de a-și exprima propriile emoții prin activități artistice;
  • Dezvoltarea abilităților de lucru într-un grup multicultural;
  • Dezvoltarea abilităților sociale;
  • Creșterea stimei de sine și a încrederii în forțele proprii;
  • Crearea atitudinilor morale și prosociale, precum perseverența, toleranța, autodisciplina, respectul față de ceilalți, comportamentul corespunzător în situații de stres, succes sau eșec.